Προσεγγίζοντας το STEAM
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το STEAM, μια διαθεματική εκπαιδευτική πρόταση που ενσωματώνει την επιστήμη (S), την τεχνολογία (T), τη μηχανική (Ε), την τέχνη (A) και τα μαθηματικά (M). Ήταν μια πρώτη προσέγγιση του STEAM, χωρίς να είναι μάθημα χειροτεχνίας, αλλά μάθημα επίλυσης προβλήματος μέσα από κατασκευές.
Αρχκά δινόταν η πρόκληση, μια ποικιλία υλικών απλών, καθημερινής χρήσης και οι μαθητές στο πλαίσιο της ομάδας τους μετά από έναν καταιγισμό ιδεών για την επίλυση του προβλήματος, σχεδίαζαν το έργο, το κατασκεύαζαν και στο τέλος το δοκίμαζαν και το διόρθωναν ή το βελτίωναν.
Μέσα από τα διαδοχικά βήματα που απαιτούνταν για την ολοκλήρωση των κατασκευών βίωσαν τη χαρά της δημιουργίας, ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη, τη λεπτή κινητικότητα, δεξιότητες επικοινωνίας, αυτοδιαχείρισης και έρευνας.
Φτιάξαμε τον ψηλότερο πύργο,
γεωμετρικά στερεά,
καταπέλτη,
παιχνίδι λαβύρινθο
και τη σχεδία του Οδυσσέα.