Αγαπητοί γονείς,
Κατ’ αρχήν ευχόμαστε και ελπίζουμε εσείς, τα παιδιά σας και όλα τα αγαπημένα σας πρόσωπα να παραμένετε υγιείς και δυνατοί, αισιόδοξοι, δημιουργικοί και αγαπημένοι.
Πιστεύουμε πως όλοι μαζί με αλληλοϋποστήριξη και κατανόηση, με υπομονή και επιμονή στην τήρηση των κανόνων ασφάλειας, θα μπορέσουμε να βρούμε και πάλι τα βήματά μας προς την «κανονικότητα» έτσι όπως έχει διαμορφωθεί στις νέες συνθήκες που όλοι βιώνουμε.
Είμαστε αισιόδοξοι, κοιτάμε μπροστά και ελπίζουμε όλες οι δύσκολες καταστάσεις σιγά σιγά να μένουν πίσω και οι μέρες που έρχονται να είναι φωτεινές, ανανεωτικές, δημιουργικές. Με την ίδια δύναμη και καρτερία να προσπαθήσουμε όλοι μας να αντιμετωπίσουμε και τις άμεσες βιοτικές/επαγγελματικές/οικονομικές επιπτώσεις. Ευχόμαστε το καλύτερο δυνατό για κάθε οικογένεια!
Ως εκπαιδευτικός οργανισμός, το σχολείο, βρίσκεται σε περίοδο «διαχείρισης κρίσης» και όλο το προσωπικό μαζί, εκπαιδευτικό και βοηθητικό, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια εδώ και πολύ καιρό να αντιμετωπίσουμε την κρίση αυτή ως ευκαιρία για να προσφέρουμε ακόμα καλύτερη εκπαίδευση και Παιδεία στα παιδιά μας και έτσι θα συνεχίσουμε.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για θέματα σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων:
Α. Εκπαιδευτική διαδικασία
Β. Διαδικαστικά θέματα λειτουργίας
Γ. Διαδικαστικά θέματα λειτουργίας σχετικά με τους γονείς
Δ. Πρόγραμμα διαλειμμάτων
Ε. Δήλωση για την απουσία του/της μαθητή/ήτριας από το σχολείο
Ακολουθούμε τις οδηγίες και μένουμε ΑΣΦΑΛΕΙΣ και στο Σχολείο, για το καλό ΟΛΩΝ ΜΑΣ!
Σας ευχόμαστε καλή δύναμη και αισιοδοξία,
Με εκτίμηση
Για το Σύλλογο Διδασκόντων
Ο Διευθυντής του Σχολείου
Ντίνος Βρυώνης
Κατ’ αρχήν ευχόμαστε και ελπίζουμε εσείς, τα παιδιά σας και όλα τα αγαπημένα σας πρόσωπα να παραμένετε υγιείς και δυνατοί, αισιόδοξοι, δημιουργικοί και αγαπημένοι.
Πιστεύουμε πως όλοι μαζί με αλληλοϋποστήριξη και κατανόηση, με υπομονή και επιμονή στην τήρηση των κανόνων ασφάλειας, θα μπορέσουμε να βρούμε και πάλι τα βήματά μας προς την «κανονικότητα» έτσι όπως έχει διαμορφωθεί στις νέες συνθήκες που όλοι βιώνουμε.
Είμαστε αισιόδοξοι, κοιτάμε μπροστά και ελπίζουμε όλες οι δύσκολες καταστάσεις σιγά σιγά να μένουν πίσω και οι μέρες που έρχονται να είναι φωτεινές, ανανεωτικές, δημιουργικές. Με την ίδια δύναμη και καρτερία να προσπαθήσουμε όλοι μας να αντιμετωπίσουμε και τις άμεσες βιοτικές/επαγγελματικές/οικονομικές επιπτώσεις. Ευχόμαστε το καλύτερο δυνατό για κάθε οικογένεια!
Ως εκπαιδευτικός οργανισμός, το σχολείο, βρίσκεται σε περίοδο «διαχείρισης κρίσης» και όλο το προσωπικό μαζί, εκπαιδευτικό και βοηθητικό, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια εδώ και πολύ καιρό να αντιμετωπίσουμε την κρίση αυτή ως ευκαιρία για να προσφέρουμε ακόμα καλύτερη εκπαίδευση και Παιδεία στα παιδιά μας και έτσι θα συνεχίσουμε.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για θέματα σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων:
Α. Εκπαιδευτική διαδικασία
- Κύριο μέλημα του εκπαιδευτικού προσωπικού το επόμενο διάστημα θα είναι να στηρίξουμε τα παιδιά ενισχύοντας τις κοινωνικοσυναισθηματικές διαστάσεις της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών μας, δηλαδή της ικανότητάς να αξιοποιούμε τα δυνατά μας στοιχεία, τόσο σε ατομικό επίπεδο, όσο και στο περιβάλλον μας και να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες στη ζωή μας, που είναι ιδιαίτερα σημαντικό στη φάση αυτή.
- Θα διατεθεί όσος χρόνος είναι απαραίτητος προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες να εκπαιδευτούν στους νέους κανόνες υγιεινής και των απαραίτητων μέτρων και ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού.
- Θα γίνει αναπροσαρμογή του γνωστικού περιεχόμενου που θα διδαχθεί, ώστε να συμπληρωθούν ορισμένες έννοιες που πιθανώς χρειάζονται ανά τάξη σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
- Το μάθημα Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) θα γίνεται στις αίθουσες των Τμημάτων δεδομένου ότι στο Εργαστήριο Πληροφορικής δεν υπάρχει η δυνατότητα των απαιτούμενων αποστάσεων ούτε για 8 μαθητές.
- Το μάθημα των Εικαστικών γίνεται με τη χρήση μόνο ατομικών ειδών από τους μαθητές (μπλοκ, μπογιές, ψαλίδι, κτλ.), γι’ αυτό να έχουν στη τσάντα τους το μπλοκ και τα μολύβια τους. Οι μαθητές/ήτριες δεν ανταλλάσσουν αντικείμενα, όπως στυλό, μολύβια, γόμα κλπ. με συμμαθητές/ήτριες.
- Έπειτα από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δεν θα πραγματοποιηθούν ταυτόχρονες δια ζώσης διδασκαλίες, και ζωντανή αναμετάδοσή τους από τις τάξεις, εφόσον αυτές προς το παρόν είναι προαιρετικές, όπως προκύπτει από τη συνδυαστική ερμηνεία των σχετικών διατάξεων αυτών, δεδομένου ότι το σχολείο μας δεν μπορεί να τις υποστηρίξει τεχνολογικά και κυρίως επειδή θεωρούμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι διάλεξη αλλά μια σύνθετη υπόθεση που για παιδαγωγικούς λόγους δεν συνάδει με ζωντανές αναμεταδόσεις στις οποίες ελλοχεύουν και κίνδυνοι παραβίασης προσωπικών δεδομένων.
Κατά περίπτωση θα αναζητηθούν άλλοι τρόποι υποστήριξης των μαθητών/ριών που δικαιολογημένα απουσιάζουν από το σχολείο.
Β. Διαδικαστικά θέματα λειτουργίας
- Η διαρρύθμιση των αιθουσών διδασκαλίας έγινε σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 και το άρθρο 1 της υπ’ αρ. 51888/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ. Συγκεκριμένα: Οι σχολικές αίθουσες διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο και μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα ορίζεται στους (15). Η απόσταση του ενός καθίσματος από το άλλο είναι στο 1,5 μ.
- Τμήματα τάξεων με περισσότερους των (15) μαθητών, χωρίζονται κατά αλφαβητική σειρά, σε υποτμήματα ίσης δυναμικότητας και εφαρμόζουν εκ περιτροπής διδασκαλία, κατά τα οριζόμενα στην υπ’αριθμ.51888/ΓΔ4/06- 05-2020 ΚΥΑ.
Επισημάνσεις:
- Με τον τρόπο αυτό δημιουργήθηκαν δύο υποτμήματα σε κάθε Τμήμα τάξης, το υποτμήμα 1 και το υποτμήμα 2 (π.χ. για το Τμήμα Β2 του σχολείου δημιουργήθηκαν δύο υποτμήματα: το Β2-1 και το Β2-2).
- Τα υποτμήματα έρχονται στο σχολείο εναλλάξ, τη μία ημέρα το υποτμήμα 1 και την άλλη μέρα το υποτμήμα 2.
- Όλα τα υποτμήματα 1 του σχολείου λειτουργούν τις ίδιες ημέρες. Το ίδιο συμβαίνει και με όλα τα υποτμήματα 2 του σχολείου.
- Εξαίρεση στην αλφαβητική σειρά του χωρισμού έγινε, αυστηρά και μόνο, όπου και αν χρειάστηκε να βρεθούν τα αδέλφια σε υποτμήματα ίδιου αριθμού για να έρχονται στο σχολείο ίδιες ημέρες.
Σημείωση: Από σύνολο 251 μαθητές/ήτριες οι 94 είναι αδέλφια (46 οικογένειες) και φροντίσαμε να έρχονται τις ίδιες ημέρες. Καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια να συμβαδίσουμε και με το νηπιαγωγείο (περίπου 17 αδέλφια). Δυστυχώς δεν έχουμε κανένα περιθώριο να κάνουμε κάποια άλλη αλλαγή ούτε να συμβαδίσουμε και με τα Γυμνάσια).
- Τα υποτμήματα με αριθμό 1 όλων των τάξεων θα έρθουν στο σχολείο τις ακόλουθες ημερομηνίες: 1/6, 3/6, 5/6, 9/6, 11/6, 15/6, 17/6, 19/6, 23/6, 25/6.
- Τα υποτμήματα με αριθμό 2 όλων των τάξεων θα έρθουν στο σχολείο τις ακόλουθες ημερομηνίες: 2/6, 4/6, 10/6, 12/6, 16/6, 18/6, 22/6, 24/6.
- Θα αναμένουμε νέες οδηγίες του Υπουργείου για το πώς θα λειτουργήσει το σχολείο την τελευταία ημέρα (Παρασκευή 26/6) και πώς θα δοθούν οι τίτλοι και θα γίνει η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων.
- Το καθημερινό ωράριο παραμένει 08:15 – 13:15.
- Η προσέλευση στο σχολείο θα γίνεται κανονικά από την είσοδο της Σουλίου και οι μαθητές/ήτριες θα οδηγούνται κατευθείαν στις τάξεις τους όπου θα τους περιμένουν οι εκπαιδευτικοί.
- Πρωινή συγκέντρωση με γραμμές δεν θα γίνεται. Η πρωινή προσευχή και οι ανακοινώσεις θα γίνονται εντός των αιθουσών διδασκαλίας.
- Το κυλικείο, σύμφωνα με την εγκύκλιο, δεν θα λειτουργήσει και επομένως τα παιδιά πρέπει να έχουν φροντίσει να έχουν μαζί τους κάτι για δεκατιανό (κολατσιό).
- Όλα τα παιδιά θα πρέπει να έχουν μαζί τους δικό τους παγούρι με νερό και σε περίπτωση που θα χρειαστεί να το ξαναγεμίσουν δεν θα πρέπει να το φέρουν σε επαφή με τη βρύση.
- Η αποχώρηση από το σχολείο θα γίνεται κανονικά και από τις δύο πόρτες (Σουλίου, Ματρόζου) τηρώντας πάντα τις αποστάσεις.
- Το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν λειτουργεί, σύμφωνα με την Υ.Α., επομένως ούτε η Πρωινή Ζώνη (07:00 – 08:00).
Γ. Διαδικαστικά θέματα λειτουργίας σχετικά με τους γονείς
- Παρακαλούμε τους γονείς το πρωί με την είσοδο του παιδιού τους στο χώρο του σχολείου να αποχωρούν χωρίς καθυστέρηση, ώστε να μην εμποδίζεται η προσέλευση των υπόλοιπων μαθητών/ριών.
- Επίσης κατά την αποχώρηση των μαθητών παρακαλούμε τους γονείς να περιμένουν στο απέναντι πεζοδρόμιο και ένα ένα παιδί που έρχεται στην έξοδο να έρχονται να το παραλαμβάνουν και να αποχωρούν. Θα πρέπει όλοι/ες να τηρήσουμε τα μέτρα των αποστάσεων.
- Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος στο σχολείο σε οποιοδήποτε άτομο και για οποιοδήποτε λόγο εκτός των μαθητών/ριών και του προσωπικού. Κάθε επικοινωνία με το σχολείο θα γίνεται είτε με το τηλέφωνο, είτε με email και μόνο έπειτα από αιτιολογημένο εξαιρετικά σημαντικό λόγο θα μπορεί να κλειστεί συγκεκριμένο ραντεβού (έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία) με εκπαιδευτικό του σχολείου ή το Διευθυντή.
- Παρακαλούμε σε περίπτωση που ένας μαθητής/ήτρια αισθάνεται κάποια αδιαθεσία ή πυρετό να μην τον/την στέλνετε στο σχολείο. Στην περίπτωση που εμφανίζει συμπτώματα ίωσης (πυρετός, βήχας, συνάχι, κτλ) μένει στο σπίτι τουλάχιστον για τρεις ημέρες, ακόμη και εάν κάνει τεστ για το νέο κορωνοϊό και αυτό βγει αρνητικό.
- Φροντίστε, ώστε κάθε μαθητής/ήτρια να έχει μαζί του όλα τα απαραίτητα αντικείμενα για το μάθημα (μολύβι, γόμα, τετράδια, βιβλία, κλπ) και αν είναι δυνατό και κάποιο είδος καθαρισμού (χαρτομάντιλα υγρά κλπ).
Σημείωση: Σε όλες τις τάξεις υπάρχουν τα απαραίτητα αντισηπτικά που θα χρησιμοποιούν τα παιδιά και την ώρα που βγαίνουν και όταν μπαίνουν.
Δ. Πρόγραμμα διαλειμμάτων
- Θα υιοθετήσουμε, σύμφωνα με την Υ.Α. Αριθμ. 63314/ΓΔ4 (ΦΕΚ 2026/Β/27-5-2020) λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, την αναπροσαρμογή του εβδομαδιαίου ωρολόγιου προγράμματος διαλειμμάτων εφημεριών κατά παρέκκλιση του π.δ. 79/2017, έτσι ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών/ριών κατά το δυνατόν και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του σχολείου.
- Καθημερινά θα πραγματοποιούνται τρία διδακτικά δίωρα με δύο ενδιάμεσα διαλείμματα.
- Κάθε διάλειμμα θα έχει δύο βάρδιες, την Α και την Β, ώστε να βγαίνουν ακόμα λιγότερα παιδιά στο προαύλιο και να τηρούνται οι κατάλληλες αποστάσεις.
- 1º διάλειμμα / Α΄ βάρδια: 09.35-09.50
1º διάλειμμα / Β΄ βάρδια: 09.55-10.10 - 2º διάλειμμα / Α΄ βάρδια: 11.20-11.35
2º διάλειμμα / Β΄ βάρδια: 11.40-11.55
- 1º διάλειμμα / Α΄ βάρδια: 09.35-09.50
- Σε κάθε βάρδια βγαίνουν τα εξής τμήματα:
- Α΄ βάρδια: Α1, Α2, Β1, Γ1, Γ3, Ε1, Ε2, Δ10, ΣΤ10.
- Β΄ βάρδια: Α10, Β2, Β10, Γ2, Γ10, Δ1, Δ2, Ε10, ΣΤ1, ΣΤ2
Ε. Δήλωση για την απουσία του/της μαθητή/ήτριας από το σχολείο
- Οι απουσίες των μαθητών/τριών, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν μετά την επαναλειτουργία του σχολείου, τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020, δεν θα ληφθούν υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής τους, εφόσον ο γονέας ή κηδεμόνας τους, υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση, ότι ο/η μαθητής/τρια ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19, όπως αυτή ορίζεται στην αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/341/9188/11-5-2020 υπουργική απόφαση ή έρχεται σε στενή επαφή με άτομο του οικογενειακού του περιβάλλοντος που ανήκει στην παραπάνω ομάδα αυξημένου κινδύνου, ή ήδη νοσεί.
- Στις δηλώσεις αυτές θα αναφέρεται η περίπτωση η οποία συντρέχει: «το τέκνο μου ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19» ή «έχω άτομο στο οικογενειακό μου περιβάλλον που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19 ή ήδη νοσεί».
- Η δήλωση μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά στο email του σχολείου: mail@9dim-irakl.att.sch.gr
Ακολουθούμε τις οδηγίες και μένουμε ΑΣΦΑΛΕΙΣ και στο Σχολείο, για το καλό ΟΛΩΝ ΜΑΣ!
Σας ευχόμαστε καλή δύναμη και αισιοδοξία,
Με εκτίμηση
Για το Σύλλογο Διδασκόντων
Ο Διευθυντής του Σχολείου
Ντίνος Βρυώνης